Jurnalism online

Ghid Jurnalism » Jurnalism online

Cum să-ţi omori ediţia tipărită cu site-ul

Atunci când pui gratuit pe site ediţia print a ziarului/ revistei, chiar în seara de dinaintea apariţiei pe piaţă, e amuzant să te miri că îţi scad vânzările în print. Oricare ar fi strategia, cred că e împotriva logicii comerciale să oferi o alternativă gratuită la un produs pe care îţi propui să-l vinzi. Taxarea […]

Detalii

O idee simplă despre jurnalism şi online

E o frenezie mondială. Valurile pe care le face jurnalismul online aproape că ne atrofiază orice gând că s-ar mai putea inventa ceva mai bun. Parcă uităm că web-ul s-a născut abia în 1989 şi că, înaintea sa, televiziunea părea ceva de nedepăşit. Nu vreau să mă înţelegeţi greşit. Web-ul este, într-adevăr, cel mai bun […]

Detalii

Jurnalismul online şi logica lui „fără număr”

De câte ori aţi auzit cât de tare e jurnalismul online faţă de print fiindcă nu impune limite de spaţiu? Eu de foarte multe ori. Şi unele traininguri de jurnalism online întreţin acest sentiment – că nu există limite, că pe net poţi să scrii oricât. Ironia este că fiecare înţelege ce vrea despre acest „oricât”. […]

Detalii

Un clişeu al jurnalismului online: „dă ştirea repede, să fim primii”

„… o dregem noi, pe parcurs, din update-uri” – este una dintre ideile păcătoase care încă mai circulă printre oamenii care fac jurnalism online. E firesc să nu aştepţi prea mult pentru a publica o ştire, concurenţa nu te iartă. Însă te-ai asigurat înainte că măcar: informaţiile sunt adevărate, surprinzi esenţialul, ceea ce scrii e […]

Detalii

Scrii pentru online? Atenţie la evenimentele în desfăşurare!

Ele pot face diferenţa între redacţiile online bune şi cele slabe. Asta pentru că prin ele poţi vedea: puterea de concentrare, viteza de reacţie, organizarea, viziunea şi capacitatea de a evalua rapid informaţii relevante. Voi porni discuţia cu nişte exemple de evenimente în desfăşurare: alegerile politice (parlamentare, prezidenţiale, locale…), meciurile de fotbal (cu deja clasicele […]

Detalii

Print + Online = Love. De ce mor ziarele când mor?

Scriu acest articol după ce zilele trecute am citit şi am recitit părerile a doi oameni importanţi din peisajul media românesc cu privire la o temă fierbinte: “print versus online”. Două texte care merită văzute: Dragoş Stanca (Realitatea) “la 1 iunie 2010 vor mai exista pe piata romaneasca maxim 3 ziare (declarate generaliste, quality), editate […]

Detalii

Suntem asaltaţi de ştiri prin RSS? Hai să ne gândim la o soluţie!

Nu ştiu cât de mulţi citesc în momentul de faţă ştirile prin RSS. Cu siguranţă, vor fi foarte mulţi, pe măsură ce vor descoperi că pot scana site-urile mai uşor aşa. Problema ridicată de utilizatori: site-urile de ştiri oferă prea multe ştiri prin RSS şi nu avem timp să le citim pe toate Cred că […]

Detalii

Ce fac bloggerii se numeşte jurnalism?

O să răspund simplu, de la început: da, dar nu toţi şi nu mereu. Nu toţi bloggerii fac jurnalism şi nici cei care o fac nu o fac întotdeauna. Dar de ce? Ca să afirmăm asta, trebuie să stabilim foarte clar câteva chestii pe care dacă le îndeplineşti munca ta se numeşte jurnalism. Ni s-a […]

Detalii

SEOjurnalism, sau cum să scrii şi pentru motoarele de căutare

Aş vrea să lămurim de la început un lucru: un jurnalist trebuie să scrie în primul rând pentru public, nu pentru motoarele de căutare. Dacă nu avem conţinut de calitate, degeaba păcălim Google, Bing, Yahoo… să livreze rezultatul nostru printre primele, fiindcă în mod sigur nu vom reuşi să-i păcălim şi pe utilizatori. Efectul va […]

Detalii

Cum profităm de avantajul multimedia al jurnalismului online?

Multimedia pe online înseamnă, în principiu, să speculezi foarte bine posibilităţile pe care ţi le oferă acest mediu pentru îmbinarea textului cu foto, cu audio şi cu video. Cu alte cuvinte, să adaugi valoare de informaţie textului. Despre text am vorbit într-un articol separat. Pe scurt, el trebuie să fie redactat într-o manieră informativă şi […]

Detalii